HARI KUALITI DAN INOVASI PERKHIDMATAN (HKIP) UPM | REGISTRAR OFFICE
» NEWS » HARI KUALITI DAN INOVASI PERKHIDMATAN (HKIP) UPM

HARI KUALITI DAN INOVASI PERKHIDMATAN (HKIP) UPM

UPM telah melaksanakan Sambutan Hari Kualiti dan Inovasi Perkhidmatan (HKIP) Peringkat UPM pada 31 Oktober 2013 bagi menyokong agenda transformasi Negara dalam merealisasikan inovasi dan kreativiti dalam penyampaian perkhidmatan. Sambutan Hari Kualiti dan Inovasi UPM bertujuan untuk meningkatkan  kesedaran warga UPM terhadap kepentingan inovasi dan kreativiti dalam pelaksanaan kerja, memupuk dan memperkukuh nilai-nilai budaya inovasi dan kreativiti di UPM, merealisasikan pengamalan proses, pendekatan dan budaya berteraskan cirri-ciri inovatif dan kreatif dalam perkhidmatan, dan menyumbang kepada peningkatan kualiti penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan.

Pada tahun 2013, sebanyak empat (4) anugerah telah dipertandingkan iaitu Anugerah Inovasi, Anugerah Pelaksanaan Amalan 5S, Anugerah Pengurusan Aset, dan Anugerah Khidmat Pelanggan.  

Keputusan bagi pemenang setiap kategori anugerah adalah seperti berikut:

  1. 1.     Anugerah Inovasi


Pemenang

Nama Pasukan/ Individu

Tajuk Inovasi/Projek

Pusat Tanggungjawab

Pertama

Kumpulan Smart ACQLIB 

Pangkalan Data ACQClicks (Sistem Pemantauan Pemprosesan Buku Baharu dan Penjanaan Statistik)

Perpustakaan Sultan Abdul Samad

Kedua

Dr. Azhar Mohd Nasir 

Integrated Audit System

Fakulti Ekonomi Pengurusan

Ketiga

Kumpulan PK-(FIKIR) 

Push and Pull Troly

Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah

Keempat

Encik Mohd Isnain Ali 

Kit Rostrum

Pusat Pembangunan Usahawan dan Kebolehpasaran Graduan

Kelima

Kumpulan GTRE Power Saving Group 

Green Technology and Renewable Energy Power Saving at Faculty of Engineering

Fakulti Kejuruteraan

 

  1. 2.     Anugerah Amalan 5s


Pemenang

Pusat Tanggungjawab

Pertama

Pejabat Pendaftar

Kedua

Fakulti Ekologi Manusia

Ketiga

Institut Pengajian Sains Sosial (IPSAS)

 

  1. 3.     Anugerah Khidmat Pelanggan


Pemenang

Pusat Tanggungjawab

Pertama

Pusat Kesihatan Universiti

Kedua

Pusat Kebudayaan dan Kesenian Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah

Ketiga

Perpustakaan Sultan Abdul Samad

 

  1. 4.         Anugerah Pengurusan Aset


Pemenang Ikut Kumpulan Bilangan Aset

Bilangan Aset

Pusat Tanggungjawab

Kumpulan 1

Bilangan aset termasuk inventori melebihi 10,000 unit

Bahagian Akademik

Kumpulan 2

Bilangan aset antara 3,000 hingga 10,000 unit      

Fakulti Rekabentuk dan Senibina

Kumpulan 3

Bilangan aset antara 1,000 hingga  3000 unit

Pusat Kesihatan Universiti

Kumpulan 4

Bilangan aset kurang dari 1,000 unit

Akademi Sukan

 

 

 

 


Updated:: [norliyani]

MEDIA SHARING

REGISTRAR OFFICE
Universiti Putra Malaysia
43400 UPM Serdang
Selangor Darul Ehsan
0389471006
0389472007
C1506002061